آمار انار دنیا و ایران

آمار انار دنیا و ایران؟

ده کشور برتر تولید کننده انارعبارتند از :

۱-ایران(Iran)
۲- هند(India)
۳- ترکیه(Turkey)
۴- افغانستان(Afghanistan)
۵- ایالات متحده(United States)
۶- چین(China)
۷- اسرائیل(Israel)
۸- مصر(Egypt)
۹- اسپانیا(Spain)
۱۰-بلژیک(Belgian)

ایران بزرگترین تولید کننده انار در دنیا:

با تولید سالانه هفتصد هزار تن انار در سال (آمارنامه کشاورزی ۹۶)، دارای رتبه اول تولید انار در جهان است.میتوان سطح زیرکشت باغات بارور انار را حدود ۶۹ هزار هکتار عنوان کرد و گفت: به طور متوسط عملکرد هر هکتار باغ انار ۱۰،۰۰۰ کیلوگرم است. کشورهای هند، چین، ترکیه و آمریکا به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم تولید انار در جهان را دارا هستند.به گزارش فارس، مدیر کل میوه‌های گرمسیری و نیمه گرمسیری وزارت جهاد ادامه داد: سالانه حدود یک میلیون تن انار در کشور تولید می‌شود و همچنین اعلام داشت مهمترین ارقام تجاری انار که بیش از ۹۰ درصد را شامل می‌شود، انار ملس ساوه، رباب نیریز، قوجاق قم، اردستانی مهولات و بجستانی است.

انار بومی کشور ایران تا کوه‌های هیمالیا در شمال هند است و یکی از اولین گیاهان اهلی شده‌است. ایران بزرگ‌ترین تولیدکننده اَنار در دنیا بوده و هندوستان دومین کشور تولیدکننده‌است
در ایران شهرستان‌های ساوه نی‌ریز و فردوس به‌ترتیب بزرگ‌ترین تولیدکنندگان اَنار هستند.

اَنار در رنگ‌های مختلف از سفید تا سیاه وجود دارد و تقریباً در هر آب و هوایی و هرگونه خاکی می‌تواند رشد کند و میوه دهد، ولی آب زیاد در زمان رسیدن میوه باعث ترک خوردن آن میوه می‌شود. اَنار، گرمای زیاد با باد خشک و سرمای تا ۱۰- درجه سانتی‌گراد را می‌تواند تحمل کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.