طرز تهیه شربت انار + آشنایی با شربت انار نارنی

طرز تهیه شربت انار

شربت‌ها جزو نوشیدنی‌های خوش طعمی هستند که برای پذیرایی بسیار مناسب‌اند. وجود شربت‌های مختلف باعث می‌شود تا افراد با ذائقه متفاوت به‌راحتی بتوانند طعم مورد علاقه خود را انتخاب کنند. یکی از شربت‌های بسیار خوشمزه که در فصل پاییز می‌توان تهیه کرد، شربت انار است که مورد علاقه افراد زیادی قرار دارد. این شربت خوشمزه و مقوی با انار تازه و خوش رنگ تهیه می‌شود و خواص زیادی دارد. ازجمله خواص این شربت، خاصیت آنتی اکسیدانی، ضدالتهاب قوی، کاهش دهنده فشارخون، منبع ویتامین C، پیشگیری از بیماری قلبی، بهبود حافظه و… قابل ذکر است. شرکت نارنی یکی از تولید کنندگان انواع فرآورده‌های انار است که کیفیت بالای این محصولات مورد رضایت خریداران واقع شده است. در این مطلب قصد داریم تا با یکی از تولیدات این مجموعه، طرز تهیه شربت انار خانگی را آموزش دهیم تا در زمان پذیرایی از خانواده و مهمانی آن را تهیه کنید.

شربت انار خانگی

انار میوه پاییزی است و در تمام فصول سال یافت نمی‌شود، بنابراین تهیه شربت انار می‌تواند ایده‌ای عالی برای ماندگاری این طعم بی نظیر در زندگی‌مان در دیگر فصول باشد. این شربت را می‌توان در یخچال برای چندین ماه حفظ کرد و در بسیاری از دسر، شیرینی و نوشیدنی‌ها بهره برد.

مواد لازم:

انار: ۶ کیلوگرم

شکر: ۲ پیمانه

آبلیموی تازه: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

در ابتدا باید انارها را شست، سپس آن‌ها را دانه کرد و آب انار را گرفت. سپس کف روی آن را بردارید تا شربت با کیفیتی داشته باشید. سپس آب انار، شکر و آبلیمو را درون قابلمه مخلوط کنید و روی شعله ملایم قرار دهید. یک تا دو ساعت زمان نیاز است تا شربت به غلظت خوبی برسد. بعد از غلیظ شدن شربت را از روی حرارت باید برداشت و کنار بگذارید تا خنک شود. بعد از خنک شدن شربت را درون ظروف شیشه‌ای تمیز و در یخچال نگه‌داری کنید و در روزهای گرم تابستان نوش جان نمایید.

نکات تهیه شربت انار:

  • اضافه کردن مقدار شکر برحسب ذائقه افراد متفاوت خواهد بود.
  • به جای شکر می‌توان از عسل خالص استفاده کرد.
  • شربت باید به غلظت کافی برسد تا شکرک نزند. برای جلوگیری از شکرک زدن باید از آبلیموی تازه استفاده نمود.
  • حدود هشت ماه می‌توان آن را در یخچال نگه‌داری کرد.
  • برای تهیه آب انار می‌توان از انار شیرین یا ترش استفاده کرد
  • با این مقدار مواد حدود ۷۰۰ گرم تا یک کیلوگرم شربت تهیه می‌شود.

طرز تهیه شربت انار با بهار نارنج

طرز تهیه شربت انار با بهار نارنج

مواد لازم:

آب انار: ۲ پیمانه

شکر: ۲ پیمانه

عسل: مقداری

عرق بهار نارنج: ۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه:

ابتدا انارها را بشویید و بعد آن را دان کنید، برای این کار می‌توان، از یک گوشت‌کوب استفاده کرد و یا با قاشق به پشت انار ضربه بزنید، تا دانه‌های انار جدا شده و فقط پوست انار باقی بماند. بعد از دان کردن انارها، آب آنار را بگیرید. سپس آب انار و شکر را مخلوط و روی حرارت ملایم قرار دهید و به آرامی هم بزنید تا شکر کاملاً در آب انار حل شود. در مرحله بعد عسل را اضافه نمود و بعد از اینکه شربت به غلظت مناسب رسید، نوبت به اضافه کردن عرق بهار نارنج است. پس از چند ثانیه که گذشت باید آن را از روی حرات برداشت. اجازه دهید شربت خنک شود، سپس می‌توانید در یخچال نگه‌داری کنید.

طرز تهیه سیروپ انار و عسل

مواد لازم:

آب انار نارنی: ۲ پیمانه

شکر: ۲ پیمانه

عسل: مقداری

زنجبیل: مقداری

آبلیموی تازه: ۱ قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

بعد از شستن و دانه کردن و آب گرفتن دانه‌های انار، باید آن را در یک ظرف ریخت و با شکر کاملاً مخلوط کرد، دیگر مواد را هم باید اضافه نمود و به آرامی هم زد تا مواد با هم ترکیب شوند و مزه‌ی خوبی به دست آید. این مواد را برای غلظت بیشتر برای چند دقیقه می‌توان بر روی شعله ملایم قرار داد. بعد از خنک شدن در یخچال به مدت چند ماه می‌توان آن را نگهداری نمود.

طرز تهیه سیروپ انار و عسل

خواص شربت انار

از جمله خواص شربت انار نارنی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مفرح
  • سرشار از آنتی‌اکسیدان
  • صاف‌کننده خون
  • رفع کم‌خونی
  • مؤثر در سلامت پوست و مو
  • تقویت کبد و کلیه
  • سرشار از ویتامین
  • تقویت کننده سیستم ایمنی
  • پایین آورنده فشارخون
  • بهبود عملکرد روده‌ها
  • پیشگیری از سرطان سینه
  • کنترل وزن و کمک به تناسب اندام

برای تهیه شربت انار باید از انار مرغوب استفاده کرد، تا شربت کیفیت بالایی داشته باشد و خوشمزگی بی‌نظیری را بتوان با آن تجربه کرد. انار را بهتر است با مصلحات آن نظیر عسل و زنجبیل استفاده شود، تا شربت از نظر طبع به تعادل برسد و مشکل گوارشی ایجاد نشود.

شربت انار 650 گرمی
شربت انار ۶۵۰ گرمی

با شربت انار نارنی بیشتر آشنا شوید:

شربت انار از محصولات درجه یک تولیدی نارنی است که به راحتی با مخلوط کردن با مقدار کمی آب، مورد استفاده قرار می گیرد. این شربت را می توان در مهمانی ها مصرف کرد. وجود مقادیر زیادی آهن و مواد معدنی در شربت انار نارنی به درمان کم خونی کمک می‌کند. خرید شربت انار نارنی با غلظت بالا و قیمت مناسب گزینه‌ای عالی برای مصرف کننده است. شربت انار خواص زیادی دارد که یکی از مهمترین آن، کنترل وزن و چاقی است. این شربت سرشار از مواد و معدنی و ویتامین است که سبب تقویت سیستم ایمنی بدن انسان می‌شود. مزایای زیاد شربت انار نارنی، باعث شده تا بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار بگیرد.

شربت انار نارنی به روش سنتی و صنعتی و کاملا بهداشتی تولید می‌گردد و به‌خوبی نیاز مصرف کنندگان را برطرف می‌نماید. نارنی با بهره‌گیری از تجهیزات پیشرفته و در محیطی کاملا بهداشتی این محصول را تولید و بسته بندی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.