طرز تهیه سس انار برای غذا و سالاد

طرز تهیه سس انار برای غذا و سالاد

یکی از سس‌های بسیار خوشمزه و ساده که می‌توان آن را به راحتی تهیه کرد، سس انار است. استفاده از این سس به‌عنوان طعم دهنده انواع غذاها از جمله مرغ، غذاهای کنتاکی و دریایی و سالاد کاربرد دارد و می‌تواند طعم آن‌ها را بی‌نظیر کند. سس انار از آب انار تهیه می‌شود، که خواص فراوانی دارد. انار یک آنتی اکسیدان بسیار قوی است که دارای انواع ویتامین‌ها بوده و برای پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها می‌توان از آن و فرآورده‌هایش استفاده کرد. کارخانه نارنی یکی از معتبرترین مجموعه های تولید کننده انواع محصولات باکیفیت با انار است. در ادامه به طرز تهیه قصد داریم با آب انار نارنی چند نمونه سس انار درست کنیم، لطفا با ما همراه باشید.

طرز تهیه سس انار

مواد لازم:

انار: ۲ کیلوگرم

شکر: ۲ قاشق غذاخوری (به ازای هر لیوان آب انار)

طرز تهیه:

در ابتدا بعد از شستن انارها، بعد باید به وسیله دستگاه برقی یا دستی آب انار را گرفت. و به ازای هر لیوان آب انار باید یک قاشق شکر اضافه کرد، البته میزان شکر بسته به ذائقه هر فرد متفاوت خواهد بود. سپس مواد را مخلوط کرده و بر روی حرارت ملایم باید قرار داد. تا کم کم به جوش آید. کف روی سس را باید مدام بگیرید تا سس تهیه شده، کیفیت مطلوبی داشته باشد. پس از آن‌که سس به غلظت دلخواه رسید آن را از روی حرارت برداشته و بعد از سرد شدن آن را در ظرف شیشه‌ای بریزید و در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه سس انار کلاسیک

مواد لازم:

آب انار: دو پیمانه

نشاسته: دو قاشق مرباخوری

آبلیموی تازه: دو قاشق مرباخوری

شکر: دو قاشق مرباخوری

طرز تهیه:

ابتدا در یک قابلمه؛ باید آب انار نارنی را بر روی حرارت ملایم قرار داد و در تمام مدت باید مراقب بود تا مواد ته نگیرد. بعد از آن‌که آب انار ولرم شد باید نشاسته الک شده را طی چند مرحله به آن اضافه کرد و به آرامی مخلوط نمود، تا نشاسته گلوله گلوله نشود. سپس شکر و آبلیموی تازه را باید اضافه کرد و مدام هم زد تا شکر کاملاً در آب انار حل شود. بعد از آن باید اجازه داد تا مواد به غلظت مناسبی برسد. بعد از درست شدن سس و سرد شدنش باید آن را در طرف شیشه‌ای در یخچال نگه‌داری نمود.

طرز تهیه سس انار زنجبیلی

طرز تهیه سس انار زنجبیلی

مواد لازم:

آب انار: دو پیمانه

شکر: یک چهارم پیمانه

زنجبیل خرد شده: یک قاشق غذاخوری سر پر

سرکه سیب: یک چهارم پیمانه

شکر دانه ریز: یک چهارم پیمانه

فلفل سیاه آسیاب شده: یک چهارم قاشق چای‌خوری

طرز تهیه:

ابتدا باید آب انار نارنی را در قابلمه روی حرارت ملایم قرار داد، سپس بقیه مواد را به آن اضافه نمود. تا به غلظت دلخواه برسد. سپس آن را از روی حرارت برداشت. و بعد از سرد شدن در ظروف شیشه‌ای ریخت و در یخچال نگهداری کرد.

فلفل سیاه طبع این سس را متعادل کرده و بر خوشمزگی آن می‌افزاید.

سس انار با تمر هندی و رب

مواد لازم:

رب انار: ۴ قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی: ۲ قاشق چای‌خوری

آب تمبر هندی صاف شده: ۲ پیمانه

روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری

نمک و فلفل سیاه: به میزان لازم

شکر دانه‌ریز: یک چهارم پیمانه

آبلیمو تازه: به مقدار لازم

طرز تهیه:

ابتدا باید تمر هندی را در دو پیمانه آب ولرم بهم زد و پس از حل شدن کامل آن را از صافی رد کرد. سپس تمامی مواد را در قابلمه ریخت و بر روی حرارت ملایم قرار داد. وقتی که سس به غلظت دلخواه رسید. قابلمه را از روی حرارت برداشته و بعد از خنکی مواد آن را در ظرف شیشه‌ای ریخت و در یخچال نگه داشت.

تهیه سس انار برای سالاد

مواد لازم:

آب انار نارنی: یک پیمانه

روغن زیتون: یک سوم پیمانه

عسل: ۲ قاشق چای‌خوری

سرکه سفید: ۱ قاشق چای‌خوری

گشنیز: ۱ قاشق چای‌خوری

خردل: ۱ قاشق چای‌خوری

نمک و فلفل: به میزان لازم

طرز تهیه:

فقط کافیست که مواد را با هم مخلوط کرد تا به غلظت دلخواه برسد. سپس می توانید آن را برای انواع سالادها استفاده نمود.

تهیه سس انار برای سالاد

خواص سس انار:

  • سرشار از مولتی ویتامین
  • پیشگیری کننده انواع سرطان‌ها
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
  • مبارزه با آرتروز
  • مقابله با آلزایمر
  • مؤثر در سلامت پوست و مو
  • حفظ سلامت دهان و دندان
  • مؤثر بر چاقی و اضافه وزن

در کل تهیه سس انار بسته به ذائقه هر فرد متفاوت خواهد بود. در تهیه انواع این سس می‌توان از مواد مختلفی، با توجه به نوع غذا و سالاد مورد مصرف، استفاده نمود. این کار بر لذیذ شدن غذا و سالاد می‌افزاید و طبع غذا را تعادل می‌بخشد. و به دلیل خواص بی‌شماری که دارد، توصیه می‌شود که استفاده از انار و انواع رب و سس آن در برنامه غذایی افراد قرار گیرد.

سس انار 350 گرمی
سس انار ۳۵۰ گرمی

با سس انار نارنی بیشتر آشنا شوید:

سس انار یکی از محصولات برند نارنی است که طعم بی‌نظیری دارد و استفاده از این محصول آماده، باعث می‌شود تا بتوانید بعد از خرید به راحتی در انواع غذا و سالاد از آن استفاده نمایید. این سس طعم مشابه با رب انار دارد، اما از قوامی بهتر برخوردار است. سس انار نارنی پیشنهاد عالی به افرادی است که به دنبال سلامتی هستند، این محصول به دلیل دارا بودن انار، موجب کاهش کلسترول خون و افزایش ایمنی بدن در مقابل بیماری‌های مختلف ازجمله سرطان خون خواهد بود و نیز به شفافیت پوست نیز کمک می‌کند.
سس انار قابل استفاده در غذاهایی با پایه مرغ، غذاهای کنتاکی و دریایی است و نیز می‌توانید این سس را در سالاد نیز استفاده کنید. البته غذاهای دیگری نیز هستند که می‌توان از این محصول در کنار آن استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.