خواص انار برای پوست و مو

خواص انار برای پوست و مو

میوه انار با طعم دل‌نشین و خوشمزه خود دارای آنتی‌اکسیدان زیادی است که خواص دارویی بی‌شماری، ازجمله ضد باکتری، ضد قارچ، ضدویروس و ضدالتهابی را دارا می‌باشد که برای سلامتی مفید هستند. عصاره انار به رفع موخوره، درخشش پوست و تقویت ریشه مو کمک زیادی می‌کند. مجموعه نارنی تولیدکننده انواع فرآورده‌های انار است که محصولات خود را با بهترین کیفیت به دست مشتری می‌رساند. برای آگاهی از خواص منحصربه‌فرد انار برای پوست و مو تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

خواص انار برای پوست

متخصصان پوست و مو توصیه زیادی به مصرف ویتامین C دارند چون این ویتامین فواید زیادی برای پوست و مو دارد. انار نیز سرشار از ویتامین سی است که شادابی و طراوت را برای زنان به ارمغان می‌آورد. جالب اینکه ماسک صورت انار برای کاهش چین‌وچروک‌ و سفیدکنندگی پوست استفاده می‌شود.

خاصیت ضد پیری انار

میوه انار خاصیت ضد پیری دارد و از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند. به همین دلیل از روغن هسته انار، در انواع کرم‌های آرایشی و بهداشتی استفاده می‌شود. این ماده با تقویت لایه بیرونی پوست، عمق چین‌وچروک روی پوست را کم کرده و پیدایش آن‌ها را نیز به تاخیر می‌اندازد.

 مصرف انار و نرمی پوست

کلاژن ماده اصلی پوست است که پوست را نرم، صاف و منسجم نگه می‌دارد. میوه انار نیز حاوی موادی است که از شکست مولکول‌های کلاژن جلوگیری می‌نماید. بنابراین با مصرف انار می‌توانید سلامت پوست و نرمی و لطافت پوست را تضمین کنید.

خاصیت انار جهت ازبین‌بردن جوش‌

میوه انار غنی از ویتامین C است که میزان سبیوم پوست را متعادل کرده و سبب بهبود گردش خون و هضم غذا می‌شود. برای درمان آکنه می‌توانید انار را به‌صورت موضعی استفاده کنید. برای این کار، مقداری پودر هسته انار نارنی را به حالت خمیری درآورده و به پوست صورت بمالید و پس از ۱۵ تا ۳۰ دقیقه بشویید. این کار سبب تازگی و سفتی در پوست صورت می‌شود و همچنین جوش‌ها و لک‌های پوستی را کاهش می‌دهد.

بازسازی سلول‌ها به کمک انار

معمولا با افزایش سن، پوست دچار مشکلاتی چون رنگدانه‌سازی زیاد و لکه‌های پیری مواجه می‌شود. به همین دلیل توصیه می‌شود حتما از انار و مشتقات نارنی استفاده کنید تا این محصولات از شما در برابر انواع آسیب‌های پوستی محافظت نماید. انار با تولید آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی به جوان‌سازی سلول‌های پوست کمک می‌کند.

خواص انار برای پوست و مو

تقویت و پاکسازی پوست با انار

از دیگر خواص انار برای پوست، پاک‌سازی پوست است، روغن هسته انار بانفوذ به عمق پوست آن را مرطوب می‌سازد. این میوه حاوی اسید پانتونیتیک است که باعث دور نگه‌داشتن باکتری‌ها از پوست می‌شود. برای استفاده، صورت را شسته و سپس کمی آب انار نارنی را با پنبه به پوست خود بمالید. این کار تاثیر زیادی در کاهش آکنه و جوش داشته و پوست را سفت می‌کند.

ضد آفتاب طبیعی

انار حاوی مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان است که خاصیت ضدالتهابی قوی دارد و باعث کاهش رادیکال آزادشده و مثل یک ضد آفتاب طبیعی از پوست در برابر اشعه‌های خطرناک خورشید محافظت می‌کند. بنابراین خطر ابتلا به آفتاب‌سوختگی را کم می‌کند.

شفافیت پوست با ماسک عصاره انار

اسیدهای موجود در عصاره‌ انار سبب تسریع در تجدید سلول‌ها شده و بافت پوست را ترمیم می‌کند. نحوه استفاده، کمی عصاره‌ انار را با روغن‌زیتون یا روغن نارگیل مخلوط کنید. مقدار کافی از این ترکیب را روی صورت خود پخش کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بماند. بعد با آب گرم شسته و با حوله خشک نمایید.

ماسک خانگی انار برای پوست

ماسک انار گزینه مناسبی برای پوست‌های چرب است، چون خاصیت سفیدکنندگی داشته و برای درمان آکنه بسیار مفید می‌باشد. از پودر هسته میوه انار هم در تهیه لایه‌بردارهای طبیعی استفاده می‌گردد. استفاده از آب انار در شب نیز، باعث زدودن آلودگی‌های پوست، سبب پاکی، روشنی و تقویت آن می‌شود.

برای تهیه ماسک انار لایه‌بردار پوست، یک قاشق غذاخوری پودر هسته انار را با نصف قاشق چای‌خوری نمک ساییده و دو قاشق غذاخوری ژل یا فوم شستشوی صورت مخلوط کنید. سپس این ترکیب را به مدت دو دقیقه به‌آرامی روی صورت ماساژ دهید و با آب سرد بشویید.

دو قاشق غذاخوری آب انار نارنی را با همین مقدار خامه ترش کم‌چرب و آبلیمو مخلوط نمایید. مواد را روی صورت قرار داده و بعد از ۱۵ دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. این ماسک خانگی سبب روشن شدن پوست صورت می‌شود.

خواص انار برای مو
خواص انار برای پوست و مو

خواص انار برای مو

میوه انار منبع عالی از اسیدفولیک، آهن و ویتامین‌های مختلف است که یکی از عوامل موثر در رفع مشکلات پوست، مو و ناخن می‌باشد. در ادامه با فواید انار و تاثیر آن روی موی سر آشنا خواهیم شد:

بهبود رشد مو با مصرف انار

روغن هسته انار به دلیل غنی بودن از ویتامین C، به تقویت فولیکول‌های مو کمک می‌کند و با بهبود گردش خون، رشد مو را تحریک می‌کند. نوشیدن آب انار نیز می‌تواند مو را تقویت و موهای آسیب‌دیده را ترمیم کند. عصاره انار در تقویت ریشه مو و درمان ریزش مو موثر است. همچنین از خواص روغن هسته انار می‌توان به ضخیم‌تر شدن تارهای مو، گردش خون در سر و رشد موها اشاره کرد.

بنابراین با مصرف انار و مشتقات آن می‌توانید شاهد بهبود رشد و حفظ سلامت موها خود باشید.

پیشگیری از ریزش مو و شوره سر

پوست انار باعث جلوگیری از ریزش مو و بروز شوره سر می‌شود. برای این کار، مقداری پودر پوست انار را با روغن مو ترکیب و ریشه‌های مو را کاملا ماساژ دهید. اجازه دهید چند ساعت روی مو بماند، سپس با شامپوی ملایم بشویید. این روند را تا وقتی اثر آن را ببینید تکرار کنید.

درمان موهای وز و مجعد

از خواص عصاره انار این است که سبب نرم شدن و درخشش موها می‌شود. بنابراین افراد دارای موهای زبر، مجعد یا وز می‌توانند با استفاده عصاره انار موهای خود را خوش‌حالت و نرم کنند.

ماساژ مو با روغن انار سبب تغذیه ریشه مو، نرمی پوست سر و ساقه موها شده، و درنتیجه موها را صاف‌تر و خوش‌حالت تر خواهد کرد. روش دیگر استفاده از این میوه، ماساژ آب انار به پوست سر است. انجام یک روز در میان این کار باعث آب‌رسانی به پوست سر شده و خشکی موها و خارش سر را رفع می‌کند.

خواص انار برای مو سر

تغذیه مو با انار

انار دارای مواد مغذی است که به رشد و تقویت موهای ضعیف کمک می‌کند و ویتامین و مواد معدنی موردنیاز مو را تأمین می‌کند. برای استفاده، روغن هسته انار نارنی را گرم کرده تا به دمای ولرم برسد، سپس آن را خوب روی کف سر ماساژ دهید. سرتان را با یک حوله ببندید و نیم ساعت صبر کنید. سپس موها را با شامپو آبکشی نمایید.

انار نرم کننده پوست سر

از خواص انار می‌توان به نرم‌کنندگی پوست سر و مو نیز اشاره کرد. انار دارای اسید پانتونیتیک است که سبب حذف باکتری‌ها از پوست و مرطوب ماندن پوست و مو می‌شود. بهتر است پس‌ازآنکه مو خود را شستید، آب انار نارنی را با کمی پنبه به پوست خود بمالید. این کار می‌تواند پوست شما را نرم‌تر کند.

آب انار1 لیتری
آب انار۱ لیتری

با آب انار نارنی بیشتر آشنا شوید:

آب انار نارنی، محصولی کاملا ارگانیک و طبیعی است که در هر فصلی قابل دسترس می‌باشد و می‌توانید از خواص و طعم عالی آن بهره‌مند شوید. این میوه بهشتی طرفداران بسیاری داشته و آب آن‌ نیز مانند میوه‌اش مفید و پرخاصیت است. از مزایای زیاد آب انار، کمک به سلامت دستگاه گوارش، تصفیه خون و بهبود عملکرد قلب قابل اشاره است. آب انار نارنی از تولیدات محبوب این شرکت است که به‌صورت استاندارد و با کیفیت بسیار بالا تولید و عرضه می‌شود.

آب انار نارنی با قیمت مناسبی که دارد، مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. برای خرید اینترنتی این محصول نیز می‌توانید به مستقیما به سایت نارنی مراجعه و محصول دلخواه خود را را تهیه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.