تاریخچه ی انار

تاریخچه ی انار ؟

انار، نار یا انار خوراکی (نام علمی: Punica granatum)

یکی از میوه‌های درختی که دانه‌هایی اغلب قرمز، و گاهی سفید، یا رنگ‌هایی بین آن دو دارد. رنگ پوست آن نیز اغلب قرمز و گاه سیاه یا تقریباً زرد است؛ این میوه در معدود کشورهای جهان نظیر ایران، افغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه کشت می‌شود به همین خاطر جزو مرغوب‌ترین میوه‌های جهان و جزو ۱۰ میوه برتر جهان است.

ارتفاع درخت انار حدودا شش متر است که گلهای درشتی با رنگ سرخ دارد، اما گل هایش بویی از خود ساطع نمیکنند. به سرعت رشد میکند و تنه جوش و پاجوش های زیادی تولید مینماید.خار های شاخه های این درخت بسیار تیز است. ریشه درخت انار بسیار قدرتمند و توانمند است. امروزه به صورت وحشی در كليه سواحل دريای شمال و نقاط استپی معتدل نظير جنگلهای غرب در لرستان، كردستان، بختياری و فارس می رويد.

درخت انار قادر است تا با آب و هوای مختلف سازگاری پیدا کند. این درخت میتواند در آب و هوای بهاری و تابستانی که بیشتر روزها آفتابی است به خوبی رشد کند. درخت انار به هیچ عنوان نمیتواند در شرایط سرمای بیشتر از ۱۲- دوام بیاورد.اگر سرمای زیاد بیش از حد طولانی شود ریشه این درخت آسیب خواهد دید.از طرفی هم تابش شدید نور خورشید باعث سوختن، تنه و میوه درخت خواهد شد، در نتیجه این درخت آب و هوایی معتدل و تابستانی را میپسندد و در این شرایط است که بهترین محصول خود را می رویاند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *