خواص انار برای لاغری

راز موفقیت آب انار در لاغری

یک سری مواد غذایی وجود دارد که به نام “غذاهایی با کالری منفی”  معروف هستند، این مواد غذایی نسبت به سایر مواد، انرژی بیشتری برای هضم خود نیاز دارند. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که مصرف انار، می‌تواند سوخت‌وساز بدن و درنتیجه سرعت سوزاندن چربی‌ها را بالا ببرد. نارنی یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان انواع محصولات مرتبط با انار باکیفیت عالی و کاملاً بهداشتی در ایران است. در این مقاله مزایای مصرف انار و محصولات نارنی و تاثیر آن در کاهش وزن و از بین بردن چربی شکم و پهلو را بیان کنیم.

خواص انار برای سلامتی و لاغری

خواص انار برای سلامتی و لاغری

انار، میوه‌ای است که نام یاقوت سرخ را به یدک می‌کشد و برخی می‌گویند قدمت آن، به ۴ هزار سال قبل بازمی‌گردد. انار خواص مختلف و متنوعی دارد که در ادامه می‌خوانیم.

انار ترش طبعی سرد و خشک و انار شیرین مزاجی سرد و معتدل دارد و این میوه حاوی ویتامین‌هایی مانند A، E، C  و اسیدفولیک است. بر اساس بررسی‌های انجام‌شده، خاصیت آنتی‌اکسیدانی انار ۳ برابر چای سبز است و آب انار از تجمع پلاکت‌ها در عروق خونی جلوگیری می‌کند. مصرف میوه انار خوان را تصفیه کرده و سموم موجود در بدن را دفع می‌کند. همچنین این میوه اسید‌های چرب بدن را حذف می‌کند که این کار در کاهش چربی‌های اطراف شکم موثر است.

انار علاوه بر اینکه دارای ویتامین‌های فراوانی بوده، برای سلامتی و کاهش وزن نیز نقش اساسی دارد. این میوه میزان چربی‌های بدن را کاهش داده و موجب سوخت‌وساز چربی در بدن می‌‌شود. میوه انار پر از مواد مغذی موردنیاز بدن است و آنتی‌اکسیدان‌های مختلف در آن‌ از قلب محافظت و از سرطان جلوگیری می‌کند. انار غنی از ویتامین ث بوده که می‌تواند به تاخیر علائم پیری کمک کند و نیز با التهاب پوست و درمان آکنه و خال‌های تیره مقابله می‌‌کند.

آب انار نارنی حاوی ترکیباتی مانند کلاژن و الاستین است؛ مصرف آن نقش زیادی در حذف ترک‌های پوستی داشته و سبب حفظ جوانی و شادابی پوست می‌شود. بهترین زمان مصرف این میوه در صبح و با گلپر است. مصرف انار با گلپر مانع از ایجاد دل‌درد و سبب جذب بهتر آن می‌‌شود.

آیا انار کالری دارد و باعث چاقی می‌شود؟

آیا انار کالری دارد و باعث چاقی می‌شود؟

در پاسخ باید گفت که خیر، انار دارای تانن، آنتوسیانین و سطح بالایی از فلاونوئیدها و پلی فنل‌ها است. وجود این ترکیبات نقش تأثیرگذاری ‌‌در رژیم لاغری با انار دارد. همچنین این میوه‌ی بهشتی و پرخاصیت خاصیت‌هایی چون ضد تومور، آنتی‌اکسیدان و ضدالتهابی را نیز دارای است. از دیگر موارد مهم و حیاتی در مورد انار به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • کاهش چربی بدن و ممانعت از مقاومت به انسولین
  • کنترل اشتها و ایجاد حس سیری
  • کاهش قند خون
  • حاوی فیبر زیاد و ممانعت از یبوست
  • دارای آنتی‌اکسیدان جهت کمک به کاهش وزن
  • دارای خاصیت ادرارآوری طبیعی و کمک به کاهش آب اضافی بدن

که تمامی این موارد باعث لاغری و تناسب‌اندام در فرد مصرف‌کننده می‌شود.

مصرف میوه برای سلامتی بسیار مفید است و باعث دفع سموم از بدن می‌‌شود. در رژیم‌های بر اساس مصرف یک میوه، می‌‌توان به‌سرعت تغییرات را مشاهده کرد. از سالم‌ترین میوه‌هایی که می‌‌توانید با کمک آن رژیم لاغری را شروع کنید، رژیم انار است. در روزمره می‌توان از رب انار نارنی و کنسانتره انار نارنی نیز استفاده کرد که دلایل جالب و قابل‌توجه ای دارد.

راز موفقیت آب انار در لاغری

راز موفقیت آب انار در لاغری

بهترین راه چربی سوزی دور شکم انتخاب درست مواد غذایی، تحرک زیاد و ورزش منظم است. دانستن اینکه در رژیم غذایی چه باید خورد تنها نیمی از راه در کاهش وزن است. شما علاوه بر میوه انار می‌‌توانید از آب انار، رب انار، کنسانتره و… این میوه نیز استفاده نمایید.

آب انار نارنی نیز به لاغری کمک بسیاری می‌‌کند، زیرا سبب کاهش میزان کلسترول می‌‌شود و درنتیجه به لاغری شکم کمک می‌‌کند. راز موفقیت انار برای لاغری، این است که به عمق بافت‌های بدن نفوذ می‌کند و مانع از تجمع چربی‌ها در بدن می‌شود. اسید لینولنیک و پولیفنول موجود در انار، سوخت‌وساز بدن را افزایش می‌دهد و با این کار چربی‌های اضافه بدن را می‌‌سوزاند. داشتن رژیم غذایی مناسب زیر نظر پزشک می‌‌توانید از باعث از بین بردن چربی‌های زائد شود.

رب انار چربی سوز قوی شکم و پهلو

انار از میوه‌هایی است که سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و به سوزاندن چربی‌ها کمک می‌کند. همچنین انار از میوه‌هایی است که اشتهای شما را کاهش می‌دهد. به همین دلیل یک لیوان آب انار نارنی را قبل از ناهارتان میل کنید یا به سالادتان این میوه را اضافه کنید.

همچنین رب انار درواقع آب انار غلیظ‌ شده است، بنابراین طبع آن همانند طبع اناری است که از دانه‌های آن برای گرفتن آب انار استفاده شده است. از رب انار نارنی به‌عنوان چاشنی در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می‌شود. رب انار از فواید درمانی بسیاری برای لاغری، سلامتی و پیشگیری از بیماری‌ها برخوردار است. طبع رب انار ملس متعادل است، به همین دلیل محبوبیت و طرفداران زیادی دارد. به‌طورکلی انار ملس خاصیت بیشتری نیز در مقایسه با انار شیرین دارد و موجب کاهش صفرا، غلیان و جوشش خون مفیدتر می‌شود.

رب انار با داشتن ویتامین‌های B5 ،B6 ،C ،E ،A، پتاسیم و منیزیم، یک آنتی‌اکسیدان بسیار قدرتمند است. همچنین این ماده غذایی سرشار از فیبر است و برای مدت طولانی از گرسنگی جلوگیری می‌کند. انار حاوی آنتی‌اکسیدان و پلی فنول سرشاری است که با چاقی مبارزه می‌نماید. همچنین سبب متعادل شدن هورمون‌ها و سبب می‌شود تا بتوان وزن را به‌آسانی کنترل کرد. رب انار همچنین از بیماری‌های قلبی، خونی و عروقی جلوگیری کرده و تشکیل کلسترول را کند می‌کند. به لطف ویتامین A موجود در آن، ایمنی بدن را نیز تقویت می‌کند.

می‌توانید در خانه آب انار را گرفته و بدون شکر بنوشید. این نوشیدنی را می‌توانید یک‌بار در روز مصرف نمایید تا به تاثیر انار برای لاغری و کاهش وزن واقف شوید. اگر علاوه بر رژیم غذایی و برنامه ورزشی خود از  فرآورده‌های استفاده می‌کنید، روند لاغری و کاهش وزن در شما تسریع می‌یابد.

رژیم لاغری با انار چگونه است؟

با این رژیم محدودیتی در خوردن انار نخواهید داشت، تنها باید به‌جای وعده‌های غذایی یک کاسه انار میل نمایید و همچنین انار را جایگزین وعده‌های پرکالری کنید. یکی از شیوه‌های لاغری سریع با انار، رژیم سه روزه با انار است. در این دستور می‌‌توانید علاوه بر میوه انار، از آب انار نیز استفاده نمایید. البته دقت کنید که این رژیم نباید بیش از سه روز ادامه داشته باشد، چون عدم دریافت مواد معدنی می‌تواند برای سلامتی شما ضرر داشته باشد.

همچنین شما می‌توانید در سالادها نیز از دانه انار استفاده کنید، مثل سالاد اسفناج و انار، سالاد کاهو و انار و سالاد گل‌کلم و انار. از نکات مهم دیگر در این رژیم، خوردن دم‌نوش به‌صورت ترکیبی از انار، زنجبیل و چای سبز است. در رژیم لاغری با انار، در ابتدا این مواد را ترکیب کرده و سپس ۷ دقیقه زمان دهید تا مواد دم شود. البته بهتر است، این معجون صبح‌ها و به‌صورت ناشتا نوشیده شود. این معجون ترکیب خوبی برای کاهش وزن و چربی سوزی شکمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *